Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Drum vinner Moderna försäkringar – presenterar nytt koncept

Publicerad: 21 april 2021, 11:44

I det nya konceptet satsar Drum och Moderna försäkringar på att försöka skapa en emotionell koppling till varumärket.


Ämnen i artikeln:

DrumModerna försäkringar

Hösten 2018 slog Omnicom Media Group, OMG, upp dörrarna för sin fjärde byrå på den svenska marknaden – Drum. Byrån, vars erbjudande befinner sig i gränslandet mellan mediebyrå och reklambyråns traditionella erbjudanden, har sedan dess jobbat med bland annat Zmarta och Turistrådet Västsverige.

Nu meddelar byrån att de även inlett ett samarbete med Moderna försäkringar, samtidigt presenterar parterna de första resultaten från samarbetet: konceptet ”Lev här och nu”. Förhoppningen är att, precis som för många andra försäkringsbolag, stärka den emotionella kopplingen till vad som vanligtvis klassas som en lågintresseprodukt.

– Konceptet gör oss tydliga i vår position och vårt berättande, mer känsla och högre igenkänning helt enkelt. Vi har en stark produktportfölj, framför allt inom barn och gravidsegmenten, men som en mindre aktör i försäkringsbranschen handlar utmaningen mycket om att nå ut och förmedla en känsla, säger Henrik Looser som är marknadschef på Moderna Försäkringar.

Moderna försäkringar jobbar sedan tidigare med OMG-byrån OMD, vilket lett till samarbetet med Drum.

– Konceptet bygger på att ta till vara på nuet. Att inte sätta tråkiga gränser för sig själv eller som förälder. Mer tillåtande helt enkelt. Målbilden har varit att försöka få till en känsla av värme och glädje, utan oro eller skräckscenarion. Detta i kombination med en tydlig avsändare, säger Ida Olsson kreatör och copywriter på Drum.

Arbetsgrupp

DRUM:

Marcus Göransson – Art Director

Ida Olsson – Copywriter

Jonas Lyckstedt – ECD

Elin Gustafsson – Projektledare

Moderna försäkringar:

Henrik Looser – Marknadschef

Monica Larsson – Marknadsprojektledare

Eva Jarnhäll – Marknadsprojektledare

OMD:

Matthias Glöckler – Media Manager

Johan Kalm – Account Manager

 

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

DrumModerna försäkringar

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.