Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Byråval
Publicerad: 21 oktober 2014, 14:23
Café- och restaurangkedjan Dunkin' Donuts ska öppna 50 restauranger i Sverige – den första öppnar i Stockholm inom kort. Jung von Matt är inkopplad för lanseringen.
– Vi tror att många svenskar känner igen vårt koncept och blir glatt överraskade när det kommer till Sverige, säger Tommy Svensson, vd för Coffee & Brands som är franchisetagare för Dunkin' Donuts i Sverige.
Företaget har kopplat in Jung von Matt för sin Sverige-lansering och just nu pågått ett omfattande arbete med att utveckla både lokaler och kommunikation.
– Vi valde Jung von Matt inte bara för deras strategiska och kreativa kompetens, säger Tommy Svensson i en kommentar.
De har en unik förmåga att förstå vad som engagerar människor på djupet, säger Tommy Svensson i en kommentar.
Dunkin' Donuts grundades 1950 och har nära 11 000 restauranger i 33 länder.
– Sverige behöver ett roligt kaffevarumärke, så det här är ett uppdrag vi är rejält peppade inför, säger Peter Håwi, vd för Jung von Matt.
Jung von Matt grundade sitt kontor i Sverige år 2006.
Karl-Johan Byttner