Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag25.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

E.ON väljer Make Your Mark

Publicerad: 31 Maj 2017, 08:20

E.ON väljer Make Your Mark för samarbete inom content och marknads-pr.


Ämnen i artikeln:

ByråvalE.ONMake Your Mark

I april lanserade E.ON det nya konceptet "Nu förnyar vi Sverige", framtaget av M&C Saatchi Stockholm. Första steget var en reklamfilm där artisten El Perro Del Mar "återvann" Carolas schlagerklassiker "Fångad av en stormvind". Målet med det nya konceptet är att kommunicera att E.ON om åtta år ska leverera 100 procent förnybar och återvunnen energi.

Nu väljer man Make Your Mark för samarbete inom content och marknads-pr. Make Your Mark kommer producera material inom film, text, bild och infografik för att förstärka historierna och sprida dem i relevanta kanaler.

– E.ON:s målsättning är något som engagerar hela Make Your Mark. Ämnet är högst relevant och vi ser framemot att berätta historierna från verkligheten som visar på effekterna av E.ON:s miljöarbete, säger Samir Chahimi, head of innovation på Make Your Mark.

Samarbetet är redan inlett.

– Vi fastnade för Make Your Mark i vår pitch för deras genuina intresse och passion för vårt område och vår resa framåt. Vi ser mycket fram emot att starta vårt samarbete, säger Karin Rosell, head of brand & marketing på E.ON.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

ByråvalE.ONMake Your Mark

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.