Byråval
Easypark står inför global expansion – tar in Nord DDB
Publicerad: 24 mars 2021, 09:06
Easypark Group står på randen till att växla upp sin globala expansion. Nu tar bolaget in Nord DDB som reklambyrå som tillsammans med mediebyrån Starcom ska hjälpa varumärket med resan.
Easypark Group offentliggjorde för en tid sig det planerade förvärvet av BMW och Daimlers samägda bolag Park Now Group, som är en världsledare inom digitala parkeringstjänster. Om förvärvet godkänns kliver svenska techbolaget Easypark in på både amerikanska och brittiska marknaden. I samband med detta tar bolaget in Nord DDB som ny kreativ partner, samt mediebyrån Starcom.
Easypark Group erbjuder idag mobilparkering i över 20 länder och har under vintern sonderat byråmarknaden i jakt på nya samarbetspartners som vill vara med på bolagets expansion. Villkoren har varit kreativ höjd, ett stort globalt nätverk och erfarenhet av tillväxtbolag med hjärtat i den digitala världen. Nu står det klart att Nord DDB och Starcom blir Easypark Groups nya partners, när bolaget ska ta sig bortom Europa och över Atlanten.
– Vi behöver partners som matchar den spännande utmaning det innebär att vara ett tillväxtbolag, där vi ska skala upp varumärket på så många marknader. Nord DDB har framgångsrikt jobbat med liknande kunder internationellt, och i kombination med Starcoms strategiska höjd ser vi fram emot ett kreativt samarbete där vi ska öka kännedomen om Easypark världen över, säger Stephanie Smitt Lindberg, marknadsdirektör på Easypark Group.
Marknadsdirektör Stephanie Smitt Lindberg som senast kommer från Electrolux och SAS började på Easypark under hösten 2020. Bolaget har också gjort flera rekryteringar på marknadsavdelningen för att optimera och förbereda teamet inför den kommande globala expansionen.
– Vi är mycket stolta över Easyparks förtroende och det ligger helt i linje med NORD DDB:s vision att hjälpa svenska globala företag att bygga globala varumärken som genererar lokal affärsnytta, säger Andreas Dahlqvist, vd på Nord DDB.