Byråval
Efter avbrutna upphandlingen – Swedavia väljer Narva
Publicerad: 1 februari 2023, 12:50
Foto: Johan Nilsson/TT
Efter att upphandlingen för en pr-byrå avbröts i våras inleder Swedavia samarbete med Narva communication.
Narva blir ny pr-byrå för Swedavia efter höstens upphandling. Uppdraget kommer omfatta övergripande pr-strategi, rådgivning, konceptutveckling och varumärkesstärkande insatser. Avtalet gäller upp till sex år.
– Vår upphandling har omfattat många kriterier som kvalitet, kreativ förmåga, men även ett tydligt hållbarhetstänk såväl som pris. Narva visade i upphandlingen att de har mycket god förståelse för Swedavias komplexa uppdrag och våra strategiska utmaningar. De visar också prov på hög kreativitet med ett brett tänk kring alla våra olika målgrupper, säger Isabell Seirafi, chef för Marknad & pr på Swedavia.
Swedavia är helägt av svenska staten och ansvarar för basutbudet av flygplatser i Sverige, bland annat Arlanda, Landvetter, Kallax och Malmö flygplats.
- Vi är stolta och glada över att inleda ett samarbete med en så viktig aktör som Swedavia. Vår erfarenhet inom hållbarhet, infrastruktur och att skapa förtjänad uppmärksamhet med idén i centrum gör att uppdraget passar oss perfekt, säger Cecilia Ergon, kundansvarig på Narva.
Swedavia var i upphandling för en pr-byrå redan våren 2022, men den upphandlingen avbröts på grund av bristen på kvalificerade byråer.
– Det har funnits och vi vet att det finns intresse, men få kandidater har mött de formella kvalificeringskraven i upphandlingen. Vi ser nu över underlag och förutsättningarna och kommer förhoppningsvis återkomma med ny information inom en relativt snar framtid, sade Robert Pletzin som är presschef på Swedavia till Resumé då.
LÄS MER: Swedavia avbryter pr-upphandling – pris var avgörande
Det nya avtalet har en högre takvolym än den tidigare upphandlingen, nu är takvolymen är 12 miljoner för 6 år. Tidigare låg den på 9 miljoner för samma tidsrymd.