Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag16.04.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Efter barnporr-skandalen: Subway byter byrå

Publicerad: 28 Augusti 2015, 09:06

Snabbmatskedjans reklamansikte sedan 15 år tillbaka åkte dit för barnporrinnehav. Nu blir det BBDO som ska fylla Subways varumärke med positivt innehåll.


Ämnen i artikeln:

BBDOByråvalSubwayUpphandling

Resumé har tidigare rapporterat om hur snabbmatskedjan fick göra sig av med sin talesperson Jared Fogle. Mannen som varit Subways reklamansikte i flera år erkände innehav av barnporr efter en husrannsakan av FBI tidigare i somras.

Nu har kedjan valt BBDO i New York som ny kreativ huvudbyrå. Nu vill Subway snabbt försöka gå vidare efter Jared Fogle som figurerat i över 300 annonser signerade tidigare byråpartnern MMB i Boston.

Efter att ha haft Jared Fogle som talesperson i 15 år är det fortfarande oklart vilket koncept man kommer att välja för nästa kampanj.

Subway bestämde sig för en byråupphandling innan Jared Fogel skandalen blev känd, skriver Adweek.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.