Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Byråval
Publicerad: 28 Augusti 2015, 09:06
Snabbmatskedjans reklamansikte sedan 15 år tillbaka åkte dit för barnporrinnehav. Nu blir det BBDO som ska fylla Subways varumärke med positivt innehåll.
Resumé har tidigare rapporterat om hur snabbmatskedjan fick göra sig av med sin talesperson Jared Fogle. Mannen som varit Subways reklamansikte i flera år erkände innehav av barnporr efter en husrannsakan av FBI tidigare i somras.
Nu har kedjan valt BBDO i New York som ny kreativ huvudbyrå. Nu vill Subway snabbt försöka gå vidare efter Jared Fogle som figurerat i över 300 annonser signerade tidigare byråpartnern MMB i Boston.
Efter att ha haft Jared Fogle som talesperson i 15 år är det fortfarande oklart vilket koncept man kommer att välja för nästa kampanj.
Subway bestämde sig för en byråupphandling innan Jared Fogel skandalen blev känd, skriver Adweek.