Byråval
Efter Edelman Deportivo – de blir Googles nya byrå i Sverige
Publicerad: 5 oktober 2018, 11:00
Google i Sverige har valt Jung som ny kommunikationspartner på den svenska marknaden.
AH
Alex Hartelius
I december förra året avslöjades det att Google i Sverige bryter med Prime efter drygt två år. Istället inledde man ett nytt samarbete med Edelman Deportivo. Men i slutet av augusti avslöjade Resumé att Edelman Deportivo lägger ner sitt Stockholmskontorm, vilket gjorde att deras byråer var tvugna att söka nya samarbetspartners.
Nu står det klart att Google i Sverige valt Jung som ny kommunikationspartner på den svenska marknaden.
– Att genom kommunikation och kreativitet få tillgängliggöra teknik, information och kunskap känns mer angeläget än någonsin. Det är svårt att tänka sig en mer relevant och intellektuellt stimulerande uppdragsgivare 2018, säger Jimmy Rodhelind, vd på Jung, i en kommentar.
Den kreativa processen kring kommande projekt inleds på en gång.
– Det här uppdraget ville vi verkligen ha. Uppdraget är så mångfacetterat då Googles tjänster och produkter berör alla människor och alla delar av kulturen och samhället. Vi ser fram emot att lära oss av Google och samtidigt bidra med vår kreativa och kommunikationsstrategiska expertis, säger Max Hafelt, kundansvarig för uppdraget på Jung.