Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag08.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Efter Edelman Deportivo – de blir Googles nya byrå i Sverige

Publicerad: 5 Oktober 2018, 11:00

Google i Sverige har valt Jung som ny kommunikationspartner på den svenska marknaden.


Ämnen i artikeln:

JungByråvalGoogle

I december förra året avslöjades det att Google i Sverige bryter med Prime efter drygt två år. Istället inledde man ett nytt samarbete med Edelman Deportivo. Men i slutet av augusti avslöjade Resumé att Edelman Deportivo lägger ner sitt Stockholmskontorm, vilket gjorde att deras byråer var tvugna att söka nya samarbetspartners.

Nu står det klart att Google i Sverige valt Jung som ny kommunikationspartner på den svenska marknaden.

– Att genom kommunikation och kreativitet få tillgängliggöra teknik, information och kunskap känns mer angeläget än någonsin. Det är svårt att tänka sig en mer relevant och intellektuellt stimulerande uppdragsgivare 2018, säger Jimmy Rodhelind, vd på Jung, i en kommentar.

Den kreativa processen kring kommande projekt inleds på en gång.

– Det här uppdraget ville vi verkligen ha. Uppdraget är så mångfacetterat då Googles tjänster och produkter berör alla människor och alla delar av kulturen och samhället. Vi ser fram emot att lära oss av Google och samtidigt bidra med vår kreativa och kommunikationsstrategiska expertis, säger Max Hafelt, kundansvarig för uppdraget på Jung.

Alex Hartelius

Ämnen i artikeln:

JungByråvalGoogle

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.