Byråval
Efter stålbadet – MQ Marqet väljer The&Partnership Nordics
Publicerad: 25 juni 2020, 09:06
Foto: Press
MQ Marqet förnyar samarbetet med The&Partnership Nordics, som ska fungera som en integrerad del av klädkedjans marknadsavdelning.
2019 fick The&Partnership Nordics in dåvarande MQ som kund. Sedan dess har klädkedjan gått igenom ett stålbad. I våras började omvandlingen från MQ till MQ Marqet. Men coronakrisen slog hårt mot klädkedjan, som i april ansökte om konkurs. Därefter tog finansmannen Mats Qviberg över som huvudägare, och butikerna öppnade igen på nytt.
Vägen framåt för MQ Marqet stavas e-handel, ett reducerat antal butiker och högre kvalitét på varorna.
Nu väljer de tidigare samarbetspartnerna att fortsätta arbeta ihop efter klädkedjans pånyttfödelse. Enligt ett pressmeddelande ska The&Partnership Nordics fungera som en integrerad del av MQ Marqets marknadsavdelning och leverera strategi, audience planning och mediaköp med stort fokus på e-handel.
– Med nya MQ Marqet har vi ett större fokus på E-handel utöver de butiksnät vi har och där ser vi att The&Partnership är en bra partner för hjälpa oss att driva och lyfta både delar framöver. Tillsammans med The&Partnership, som vi började jobba med för ett år sedan, startar vi om på nytt. Vi har många lärdomar och insikter med oss från samarbetet där det finns en god förståelse av vår målgrupp samt en djup kunskap gällande vår nya positionering som varumärke, vilket vi nu ska skörda frukten av, säger Ingvar Larsson, vd MQ Marqet.