Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag24.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Ejendals väljer BLCK Communication

Publicerad: 26 Oktober 2020, 08:33

Uppdraget gäller alltifrån strategisk varumärkeskommunikation till taktiska insatser.


Ämnen i artikeln:

Blck CommunicationEjendals

Ejendals är med sina varumärken Tegera och Jalas ett av landets största varumärken inom arbetskläder med särskild inriktning på skyddskor och skyddshandskar.

Sedan ett par år tillbaka satsar de på att expandera internationellt, något som kommunikationsbyrån BLCK framöver kommer att hjälpa till med.

– Det var i samband med Ejendals internationella expansionsstrategi vi såg ett behov av en samarbetspartner som kunde ta sig an helhetsuppdraget, säger Camilla Kuylenstierna, director marketing & communications. Allt ifrån det strategiska varumärkes- och kommunikationsuppdraget ner till taktiska insatser hos kund samt i butik.

BLCK håller just nu på att ta fram höstkampanjerna och har nyligen inlett ett större strategiarbete med målet att få större genomslag.

– Vi är väldigt glada att Ejendals valde oss i denna expanderingsfas, säger Cecilia Falk, vd på BLCK. Skyddsutrustning för yrkesproffs är en nischad kategori som kräver kommunikation med hög relevans i målgruppen – både vad gäller budskap och kanalval. Vi måste jobba med att vara särskiljande mot konkurrenterna, och samtidigt förmedla avgörande produktegenskaper.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Blck CommunicationEjendals

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.