Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag04.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Electrolux och Isobar utökar samarbetet

Publicerad: 28 Maj 2020, 07:45

Emma Singhoffer (Account Manager PR, Isobar), Malin Eriksson (Marketing Activation Lead & PR Nordics, Electrolux) och Andreas Sjöstrand (Head of PR, Isobar).

Isobar är sedan tidigare Electrolux reklambyrå i Norden. Nu får de även pr-ansvaret för den svenska marknaden.


Ämnen i artikeln:

IsobarElectrolux

I slutet av 2019 valde Electrolux Isobar som sin reklambyrå för den nordiska marknaden. Nu utökar parterna sitt samarbete genom att Isobar även får pr-ansvaret för Electrolux i Sverige.

– Valet föll på Isobar eftersom de visat att de kan kombinera strategiskt tänkande med kreativ höjd i vårt pågående samarbete och nu vill vi ta nästa steg även inom PR. De har visat upp en djup förståelse för vår affär och vi ser fram emot att utveckla vårt samarbete ytterligare, säger Malin Eriksson, marketing activation lead & PR Nordics.

Isobar var länge en digitalbyrå men har de senaste åren breddat sitt erbjudande och ser numera sig själva som en fullservicebyrå.

– Vi tackar för förtroendet och är superglada över chansen att få jobba ihop med ett fantastiskt varumärke som Electrolux. Det här är ett uppdrag som passar oss perfekt och som kommer att bjuda på alla utmaningar och möjligheter vi gillar i den här branschen, säger Andreas Sjöstrand, head of PR, Isobar Sverige.

Sedan tidigare jobbar Electrolux Group på global nivå med svenska Forsman & Bodenfors som kreativ leadbyrå.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

IsobarElectrolux

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.