Byråval
Electrolux väljer Social Industries
Publicerad: 1 november 2017, 13:30
Emma Blom, vd på Social Industries.
Foto: Andreas Elgstrand
Social Industries får ansvaret för Electrolux sociala kanaler i Norden.
FT
Fredrik Thambert
Samarbetet innebär att Social Industries löpande kommer hantera Electrolux sociala kanaler i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Det innefattar både att skapa content och sköta spridning via annonsköp, influencers och andra distributionskanaler.
– Electrolux vill ligga i framkant vad det gäller marknadsföring i sociala medier, och där tror vi att Social Industries kan vara till stor hjälp. Deras kompetens tillsammans med ett starkt nordiskt erbjudande gör att de blir en perfekt partner i det vi vill åstadkomma, säger Diana Münz, Nordic PR & Social Media Manager på Electrolux.
På byrån gläds man över uppdraget:
– Det går inte att bara skapa content eller bara sprida det, allting måste hänga ihop för att det ska fungera. Electrolux är en prestigekund och vi är mycket glada att de valt att arbeta med oss i hela Norden, kommenterar Emma Blom, vd på Social Industries.