Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Byråval
Publicerad: 16 januari 2015, 12:03
Tesla ska visa upp nya Model S i Åre.
Foto: Tesla Motors.
PS Communication vinner prestigeuppdraget för det hajpade bilmärket Tesla som tillverkar elektriska bilar. Med eventet i Åre hoppas de sälja mer bilar i Sverige.
Tesla Motors har på några år etablerade sig som "världens viktigaste bilmärke". Anledningen är att de har lyckats bygga elbilar som attraherar stora målgrupper, och att deras teknikutveckling ligger i framkant.
I Norge och Danmark har Tesla nått stora försäljningsframgångar, men på svenska vägar är bilmärket fortfarande en udda syn. Nu hoppas de på en förändring.
Med start i dag och en månad framåt befinner sig Tesla i de svenska fjällen för att marknadsföra modellen S.
– Den svenska marknaden är oerhört viktig för Tesla och öppningen av vår butik i Stockholm och Göteborg i april visar vår övertygelse att den svenska konsumenten är redo att köra mer miljövänligt, säger Peter Bardenfleth-Hansen, nordisk chef för Tesla Motors i ett pressmeddelande.
Till sin hjälp har de tagit PS Communication.
– Tesla är ett extremt spännande varumärke med en produkt helt rätt i tiden, vi är både glada och stolta över att få möjligheten att arbeta tillsammans, kommenterar Mikael Byhlin, kundansvarig och head of event marketing på PS.
Fredrik Thambert