Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråval

Elektriskt uppdrag till PS

Publicerad: 16 Januari 2015, 12:03

Tesla ska visa upp nya Model S i Åre.

Foto: Tesla Motors.

PS Communication vinner prestigeuppdraget för det hajpade bilmärket Tesla som tillverkar elektriska bilar. Med eventet i Åre hoppas de sälja mer bilar i Sverige.


Ämnen i artikeln:

Tesla MotorsPS Communication

Tesla Motors har på några år etablerade sig som "världens viktigaste bilmärke". Anledningen är att de har lyckats bygga elbilar som attraherar stora målgrupper, och att deras teknikutveckling ligger i framkant.

I Norge och Danmark har Tesla nått stora försäljningsframgångar, men på svenska vägar är bilmärket fortfarande en udda syn. Nu hoppas de på en förändring.

Med start i dag och en månad framåt befinner sig Tesla i de svenska fjällen för att marknadsföra modellen S.
– Den svenska marknaden är oerhört viktig för Tesla och öppningen av vår butik i Stockholm och Göteborg i april visar vår övertygelse att den svenska konsumenten är redo att köra mer miljövänligt, säger Peter Bardenfleth-Hansen, nordisk chef för Tesla Motors i ett pressmeddelande.

Till sin hjälp har de tagit PS Communication.
– Tesla är ett extremt spännande varumärke med en produkt helt rätt i tiden, vi är både glada och stolta över att få möjligheten att arbeta tillsammans, kommenterar Mikael Byhlin, kundansvarig och head of event marketing på PS.

Fredrik Thambert


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.