Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Byråval
Publicerad: 22 september 2021, 11:42
Foto: Jesper Lundberg
Elgiganten planerar att satsa på två frågor: digitalt utanförskap och hållbarhet. Man tar hjälp av pr-byrån Narva, som man inledde samarbete med innan sommaren.
– Vi valde Narva på grund av byråns breda erfarenhet och den expertkompetens som ryms inom företaget. Vi har fått en mycket bra start och vi märker att Narva kan våra frågor, säger Niclas Eriksson, vd på Elgiganten, i ett pressmeddelande.
Pandemin har lett till ett rekordår för Elgiganten och bolaget har sett en tillväxt på 17 procent. Pr-byrån Narva är en del av Aller Medias nätverk Ahead Group och rekryterade nyligen Amanda Ålenius. Byrån har erfarenhet av frågor som hållbarhet och life science, något man kommer ha användning av i arbetet med Elgiganten.
– Det känns jätteroligt att jobba tillsammans med Elgiganten. Projekt i gränslandet mellan marknads-pr och påverkan passar oss väldigt väl. Elgiganten är ett företag som präglas av engagemang och en vilja att i samarbete med andra aktörer driva förändring, säger Bertil Wassén som är projektledare hos Narva.
Kundansvarig: Elisa Weidlertz
Projektledare: Bertil Wassén
Senior rådgivare, hållbarhet: Johan Säwensten
Senior rådgivare, PA: Annika Sundström