Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Elitfönster och SpoilConcept inleder samarbete

Publicerad: 6 Oktober 2020, 13:07

Elitfönster har inlett ett långsiktigt PR- och kommunikationsarbete med SpoilConcept för att stärka positionen och att öka varumärkeskännedomen.


Ämnen i artikeln:

SpoilConcept

Elitfönster, med rötter i Småland tar man hjälp av SpoilConcept för att spetsa till kommunikationen och ta varumärket in i framtiden med fokus på innovation och hållbarhet.

– Vi känner oss trygga i att låta SpoilConcept leda vår kommunikation framåt och exempelvis öka kännedomen om den kontinuerliga produktutveckling som pågår och företagets extensiva hållbarhetsarbete, säger Jonas Hernborg, vd Elitfönster i en kommentar.

Elitfönster, som ingår i börsnoterade Inwido-koncernen, omsatte cirka 1,9 miljarder kronor under 2018. Företaget har cirka 1 000 anställda och finns representerat över hela Sverige.

SpoilConcept, bildades 2005 och har kunder som Kasthall, Orrefors Kosta Boda, Electrolux, Bolon, Volvo Cars, Arkitektur- och designcentrum Konstfack, Nationalmuseum och Fotografiska. Byrån omsatte 21 miljoner kronor under det brutna räkenskapsåret 2019 som löpte fram till augusti vinsten blev blygsamma 122 000 kronor. 

Ämnen i artikeln:

SpoilConcept

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.