Byråval
Elitfönster och SpoilConcept inleder samarbete
Publicerad: 6 oktober 2020, 13:07
Elitfönster har inlett ett långsiktigt PR- och kommunikationsarbete med SpoilConcept för att stärka positionen och att öka varumärkeskännedomen.
Ämnen i artikeln:
SpoilConceptElitfönster, med rötter i Småland tar man hjälp av SpoilConcept för att spetsa till kommunikationen och ta varumärket in i framtiden med fokus på innovation och hållbarhet.
– Vi känner oss trygga i att låta SpoilConcept leda vår kommunikation framåt och exempelvis öka kännedomen om den kontinuerliga produktutveckling som pågår och företagets extensiva hållbarhetsarbete, säger Jonas Hernborg, vd Elitfönster i en kommentar.
Elitfönster, som ingår i börsnoterade Inwido-koncernen, omsatte cirka 1,9 miljarder kronor under 2018. Företaget har cirka 1 000 anställda och finns representerat över hela Sverige.
SpoilConcept, bildades 2005 och har kunder som Kasthall, Orrefors Kosta Boda, Electrolux, Bolon, Volvo Cars, Arkitektur- och designcentrum Konstfack, Nationalmuseum och Fotografiska. Byrån omsatte 21 miljoner kronor under det brutna räkenskapsåret 2019 som löpte fram till augusti vinsten blev blygsamma 122 000 kronor.