Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

söndag13.06.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Ellen ska utveckla varumärket tillsammans med Silver 

Publicerad: 20 maj 2021, 09:51

Från vänster, Charlotta Nilsson, Ellen, André Hindersson, Silver, Alexis Bolonassos, Silver och Emelie Petersson, Ellen

Intimvårdsbolaget Ellen tar hjälp av designbyrån för att skapa förpackningar för framtiden.


Ämnen i artikeln:

Silver

Ellen har i sin affärsplan och strategi för framtiden hittat fyra fokusområden. Ett av dessa är att harmonisera och utveckla Ellens varumärken Ellen och LN. Designkontoret Silver har fått uppdraget att hjälpa bolaget med att bland annat harmonisera, vitalisera och utveckla förpackningsdesignen för Ellens produktportfölj. Syftet är att rusta varumärket för framtiden.  

Syftet är också att göra produktportföljen tydligare och underlätta möjligheterna att kommunicera en helhet. Ett annat prioriterat område är att stärka kännedomen om Ellen och produktportföljen. Att harmonisera portföljen och utveckla förpackningsdesignen är en viktig grund för att möjliggöra det.

– Jag är övertygad om att vi tillsammans kommer lyfta Ellens varumärke till en helt ny nivå för framtiden. Ambitionen är att lansera ett uppdaterat varumärke och ny förpackningsdesign till marknaden under tidigt första halvår 2022 , säger Charlotta Nilsson, vd på Ellen

– Ett fantastiskt förtroende, vi är väldigt stolta och glada att få vara med och utveckla Ellens varumärke och förpackningsdesign, säger André Hindersson, vd och medgrundare av Designkontoret Silver.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Silver

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.