Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Estrid inleder samarbete med S-O-S

Publicerad: 14 december 2021, 11:59

Estrid har tidigare jobbat inhouse men inleder nu ett byråsamarbete med Save-Our-Souls. ”Vi sökte en partner som kan utmana oss kreativt,” kommenterar Estrids vd.


Ämnen i artikeln:

EstridSave Our Souls

Estrid är ett av de starkaste företagen inom startup-världen. De är bland annat kända för sin marknadsföring, som i vissa aspekter varit helt nyskapande för ett företag som säljer rakhyvlar - till exempel genom att visa kroppsbehåring i sina reklamfilmer.

Estrid har mestadels jobbat med sin marknadsföring inhouse, men kommer nu alltså samarbeta med den kreativa byrån Save-Our-Souls, som nyligen grundades av Olle Langseth, Clara Uddman, Jesper Hellzén och Ashkan Azadi. 

LÄS MER: Nyföretagandet blomstrar trots corona – här är byråerna som vill haffa affärerna (och här är deras strategier framåt)

– Vi står inför en viktig resa som varumärke och sökte en partner som kan utmana oss både strategiskt och kreativt. Här stack Save-Our-Souls ut med sin progressiva syn på målgruppen och med kreativitet i absolut framkant, kommenterar Estrids vd Ben Eliass i ett pressmeddelande.

De första resultaten av samarbetet kommer bli synliga i början av 2022.

– Vi tog oss an uppgiften med ambitionen att göra något som helt bryter mot kategorins regler som den ser ut i dag, vilket vi tror är nödvändigt för en framtida kategoriledare. En riktigt rolig resa ligger framför oss, säger Clara Uddman.

Alicia Price

Reporter

alicia.price@resume.se

Ämnen i artikeln:

EstridSave Our Souls

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.