Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Eurovision till INGO

Publicerad: 6 november 2015, 09:13

SVT har valt reklambyrå för att ta fram varumärkesplattformen till Eurovision Song Contest.


Ämnen i artikeln:

Eurovision Song ContestSVTIngoReklambyråer

I maj nästa år arrangeras Eurovision Song Contest i Stockholm. Nu har SVT anlitat reklambyrån INGO för att ta fram varumärkesplattformen och kommunikationen kring eventet.
– Att hitta rätt partner till arbetet med att kommunikativt och konceptuellt paketera världens största direktsända nöjesevent är jätteviktigt. Ingo hade bäst svar på vår brief och presenterade ett team som vi ser fram emot att jobba med, säger Lotta Loosme, Head of Communications, Eurovision Song Contest 2016 i ett pressmeddelande.

INGO:s ecd Björn Ståhl ser fram emot det nya schlageruppdraget.
– Vi ville verkligen vinna pitchen. Eurovision är ett hedersuppdrag och det ska bli enormt kul att jobba med detta superevenemang tillsammans med SVT.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.