Byråval
Everland tar fram sminkjättens nya visuella profil
Publicerad: 12 april 2023, 06:47
Felicia Ibsen, global marketing director på Isadora. Foto: Pressbild.
Varumärkesbyrån Everland ska ta fram Isadoras nya identitet och profil: ”Deras strategiska och kreativa förmåga har gjort ett stort intryck på oss.”
Isadora ska uppdatera sitt varumärke, kalibrera marknaden och återfå relevans. Därför har de nu inlett ett samarbete med Varumärkesbyrån Everland för att ta fram en ny visuell identitet.
– Everlands strategiska och kreativa förmåga har gjort ett stort intryck på oss. Vi behöver en byrå med skarpt öga för varumärken, trender och kommersiell framgång – och det gör Everland till rätt partner för oss. De förstår vårt arv, vår historia samt vår verksamhet och kan tolka den på ett nytt sätt som resonerar med konsumenter och kultur, säger säger Felicia Ibsen, global marketing director på Isadora och fortsätter:
– Vårt samarbete har skapat ett resultat som känns helt rätt och vi är väldigt stolta över vad vi tillsammans har åstadkommit. Vi ser med stor glädje from mot att få introducera det till våra konsumenter under hösten 2023.
Everland har sedan 2018 haft som profil att ta arbete med strategi, design och aktivering åt bolag inom den så kallade FMCG-kategorin, fast-moving consumer goods.
– Isadora är ledande inom marknadssegmentet för semi-selektiv kosmetik i Sverige och har sedan 40 år en stark position på den nordiska marknaden, men konkurrensen är hård och nya varumärken tar marknadsandelar. Vi ser verkligen fram emot att förnya Isadora och återigen göra det till en attraktiv och progressiv spelare på marknaden – både här i Sverige, men även i resten av världen, säger Carl Larsson, creative director och partner på Everland.