Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag27.02.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Experimentet som ska få dig att resa dit hjärtat bultar för

Publicerad: 23 Februari 2016, 15:40

Travellink och B-Reel vill testa dina sinnen.

Foto: Colourbox/Montage

London, New York och Thailand är dit vi brukar resa. Men vad händer om hjärtat får säga sitt? Det ska B-Reel ta reda på i ett nytt experiment för Travellink.


Ämnen i artikeln:

B-reelProduktionsbyråerReklamPR-strategi

Svenskarna gillar att resa. Men när de väl gör det så brukar det handla om säkra kort. Nu vill onlineresebyrån Travellink veta vilka resmål som får hjärtat att slå som hårdast – bokstavligt talat. Anledningen är att resebyrån under förra året erbjöd 700 resmål dit bara en enda svensk åkte.

Travellink söker nu, via sociala medier, deltagare till ett hjärnexperiment utfört av den kreativa byrån B-Reel.

– Merparten av våra resor går till ett fåtal destinationer. Med det här experimentet vill vi ta reda på om resenärerna bara väljer av gammal vana eller om de faktiskt väljer det resmål som hjärtat bultar allra hårdast för, säger Anna Nilsson, projektledare på Travellink Privatresor, i en kommentar.

Experimentet går till så att deltagarna får kliva in i en upplevelse där deras sinnen utsätts för olika stimuli. Personens hjärtslag och känsloreaktioner mäts, vilket senare analyseras av experter för att få fram vilken typ av resmål som passar personen.

B-Reel står för både den konceptuella utvecklingen och filmproduktionen. Castingen startar idag.

– För oss är Travellink en drömkund, de tar för sig på en etablerad marknad och skapar något nytt vilket vi kan känna igen oss i. De har också låtit oss tänka stort och fritt och därför har vi kunnat skapa en kampanj som fångar själva kärnan till varför vi ens ger oss ut och reser, säger Cecilia Bernard, Sverigechef på B-Reel, i en kommentar.

B-Reel kommer följa de utvalda personerna under hela processen. Experimentet uppdateras löpande med bakom kulisserna-filmer, teasers och personporträtt på Youtube och i sociala medier.

Julia Lundin

Redaktör Resumé Insikt

julia.lundin@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.