Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Byråval
Publicerad: 17 december 2015, 13:39
Forsman & Bodenfors låg bakom den globala lanseringen med Avicii som frontfigur.
Forsman & Bodenfors utses till Volvo Cars globala huvudbyrå. De har jobbat länge med varumärket och ligger bakom den världsomspännande kampanjen för lanseringen av XC90.
Tidigare i år utsågs Forsman & Bodenfors till en av Volvo Cars globala partners tillsammans med Grey i New York och Shanghai. Nu meddelar bilmärket att Forsman & Bodenfors blir deras globala byrå med det övergripande strategiska ansvaret.
– Forsman & Bodenfors djupa förståelse för Volvos varumärke, kombinerat med deras kreativa ledarskap, kommer att spela en avgörande roll gör transformationen av Volvo, säger den globala marknadsdirektören Björn Annwall i ett pressmeddelande.
Forsman & Bodenfors har jobbat med Volvo Cars i nästan 25 år.
– Volvo är Göteborgs juvel, och Göteborg är vår hemstad. Bandet mellan byrån och Volvo är djupt och starkt, kommenterar Erik Sollenberg, vd på Forsman & Bodenfors.
Fredrik Thambert