Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

F&B blir Volvos globala byrå

Publicerad: 17 December 2015, 13:39

Forsman & Bodenfors låg bakom den globala lanseringen med Avicii som frontfigur.

Forsman & Bodenfors utses till Volvo Cars globala huvudbyrå. De har jobbat länge med varumärket och ligger bakom den världsomspännande kampanjen för lanseringen av XC90.


Ämnen i artikeln:

Erik SollenbergVolvo CarsForsman & Bodenfors

Tidigare i år utsågs Forsman & Bodenfors till en av Volvo Cars globala partners tillsammans med Grey i New York och Shanghai. Nu meddelar bilmärket att Forsman & Bodenfors blir deras globala byrå med det övergripande strategiska ansvaret.

– Forsman & Bodenfors djupa förståelse för Volvos varumärke, kombinerat med deras kreativa ledarskap, kommer att spela en avgörande roll gör transformationen av Volvo, säger den globala marknadsdirektören Björn Annwall i ett pressmeddelande.

Forsman & Bodenfors har jobbat med Volvo Cars i nästan 25 år.
– Volvo är Göteborgs juvel, och Göteborg är vår hemstad. Bandet mellan byrån och Volvo är djupt och starkt, kommenterar Erik Sollenberg, vd på Forsman & Bodenfors.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.