Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

F&B tappar Ving

Publicerad: 12 Juni 2015, 09:24

F&B-annons för Ving.

Resejätten Thomas Cook centraliserar sin marknadsföring. Därmed tappar Forsman & Bodenfors uppdraget för Ving, skriver Dagens Media.


Ämnen i artikeln:

ReklambyråerVingForsman & Bodenfors

Thomas Cook, som äger varumärket Ving, väljer att centralisera sina köp av reklambyråtjänster till den brittiska byrån Albion. Därmed upphör samarbetet med Forsman & Bodenfors i Sverige.

Vings marknadschef Claes Pellvik säger att de har varit nöjda med sin svenska byrå, men att beslutet har tagits på central nivå. Framöver kommer alltså alla kampanjer att adapteras för den svenska marknaden.

– Det är väldigt stort uppdrag, det ska bli en intressant resa. Den första kampanjen för oss kommer att lanseras till jul, säge han till Dagens Media.  

Så sent som igår blev det offentligt att F&B också tappar elbolaget E.ON som kund.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.