Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

F&B tar över Svenska Spel från Jung och Bloomy

Publicerad: 9 mars 2021, 10:39

Forsman & Bodenfors blir Svenska Spels nya strategiska byrå för koncernvarumärket efter en offentlig upphandling.


Ämnen i artikeln:

Svenska SpelForsman & Bodenfors

Det är Dagens Opinion som rapporterar att Forsman & Bodenfors tar hem Svenska Spel. Avtalet skrivs på två år med möjlighet till förlängning i 1+1 år*. Forsman & Bodenfors avlöser därmed de nuvarande byråerna Jung och Bloomy Ideas.

”Svenska Spels koncernvarumärke är starkt, men vi kan bli ännu bättre på att kommunicera allt det fina vi gör, både inom spelansvaret och idrotten. Därför är vi väldigt glada att få Forsman & Bodenfors som vår samarbetspartner. Med deras erfarenhet inom varumärke, reklam och med en företagskultur som passar oss, kommer de att vara en värdefull partner för Svenska Spel”, säger Anna Ekström, chef för marknadskommunikation & aktivering för koncernvarumärket Svenska Spel i en kommentar. 

*) Tidigare uppgavs felaktigt att avtalet var skrivet på ett år med möjlighet till ett års förlängning.

Redaktionen

Reporter

red@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.