Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Falköpings Mejeri väljer Profil Kommunikation

Publicerad: 21 december 2018, 15:15

Falköpings Mejeri väljer Profil Kommunikation som sin strategiska kommunikationsbyrå och långsiktiga samarbetspartner.


Ämnen i artikeln:

ByråvalProfil

Syftet med samarbetet meddelar mejeriföretaget och kommunikationsbyrån är att få fler unga att välja mjölk igen.

– Precis som andra mejerier ligger vår utmaning i den minskade mjölkkonsumtionen bland yngre konsumenter. Vi inleder nu ett gediget strategiskt kommunikationsarbete tillsammans med Profil för att vända den trenden och för att öka våra marknadsandelar ytterligare, säger Patrick Kunst, försäljningschef på Falköpings Mejeri, i ett pressmeddelande.

– Det känns naturligtvis fantastiskt roligt att få vara med om den här resan. Med fokus på influencer marketing och storytelling i sociala medier ska vi påverka attityder och få unga människor att se mjölken som ett alternativ igen, kommenterar Johan Andersson, byråchef på Profil Kommunikation

– Det vi vill lyfta fram det lokala och närproducerade samt självklart även vikten av att värna om det öppna landskapet, kommenterar Martin Rörberg, creative director på Profil Kommunikation.

Ämnen i artikeln:

ByråvalProfil

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.