Byråval
Fastighetsbyrån väljer Åkestam Holst
Publicerad: 31 maj 2022, 13:06
Sveriges största mäklarföretag Fastighetsbyrån väljer Åkestam Holst som ny kommunikationsbyrå. Det första uppdraget blir att ta fram ett långsiktigt kommunikationskoncept som ska särskilja varumärket i kategorin.
Efter en omfattande pitch under våren har Fastighetsbyrån valt Åkestam Holst som leadbyrå. Varumärket vill bli tydligare och mer långsiktiga i sin marknadsföring och kommunikation. Byråns första uppdrag blir att ta fram ett särskiljande koncept för att hålla ihop både reklam och kommunikation i alla kanaler.
– Vi har haft många bra kampanjer de senaste åren men saknat långsiktighet och ett sammanhållande koncept. Vi behöver göra ett omtag och det känns naturligt att göra det tillsammans med en ny byrå. Efter en omfattande pitch är vi helt övertygade om att ÅH är rätt val. De har visat att de kan leverera vassa koncept och löpande kommunikation som skapar affärsnytta, säger Ulrika Lorentzi, marknads- och kommunikationschef på Fastighetsbyrån i ett pressmeddelande.
Tidigare i år valde även Swedbank, Fastighetsbyråns ägare, att byta byrå till Åkestam Holst.
– Vi har haft en helt separat pitchprocess och utgått från våra, Fastighetsbyråns, behov. Swedbanks beslut har inte spelat in i vårt val men det finns såklart fördelar med att vi landar i samma slutsats, kommenterar fortsätter Ulrika Lorentzi.
Arbetsgrupp
Åkestam Holst
Lisa Voltaire, Client Director
Camilla Ryttare, Account Manager
Harald Larsson, Planner
Caroline Andersson, Art Director
Stephanie Moradi, Copywriter
Rosanna Hagald, Social Media Specialist
Fastighetsbyrån
Ulrika Lorentzi, Chef Marknad & Kommunikation
Annika Andersson, Reklamchef
Johanna Lidefelt, Ansvarig analys och kundinsikter
Johan Vesterberg, PR & kommunikationschef