Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Fastighetsbyrån väljer Åkestam Holst

Publicerad: 31 maj 2022, 13:06

Sveriges största mäklarföretag Fastighetsbyrån väljer Åkestam Holst som ny kommunikationsbyrå. Det första uppdraget blir att ta fram ett långsiktigt kommunikationskoncept som ska särskilja varumärket i kategorin.


Ämnen i artikeln:

Åkestam HolstReklambyråerNyheter

Efter en omfattande pitch under våren har Fastighetsbyrån valt Åkestam Holst som leadbyrå. Varumärket vill bli tydligare och mer långsiktiga i sin marknadsföring och kommunikation. Byråns första uppdrag blir att ta fram ett särskiljande koncept för att hålla ihop både reklam och kommunikation i alla kanaler.

– Vi har haft många bra kampanjer de senaste åren men saknat långsiktighet och ett sammanhållande koncept. Vi behöver göra ett omtag och det känns naturligt att göra det tillsammans med en ny byrå. Efter en omfattande pitch är vi helt övertygade om att ÅH är rätt val. De har visat att de kan leverera vassa koncept och löpande kommunikation som skapar affärsnytta, säger Ulrika Lorentzi, marknads- och kommunikationschef på Fastighetsbyrån i ett pressmeddelande. 

Tidigare i år valde även Swedbank, Fastighetsbyråns ägare, att byta byrå till Åkestam Holst.

– Vi har haft en helt separat pitchprocess och utgått från våra, Fastighetsbyråns, behov. Swedbanks beslut har inte spelat in i vårt val men det finns såklart fördelar med att vi landar i samma slutsats, kommenterar fortsätter Ulrika Lorentzi.

Arbetsgrupp

Åkestam Holst

Lisa Voltaire, Client Director

Camilla Ryttare, Account Manager

Harald Larsson, Planner

Caroline Andersson, Art Director

Stephanie Moradi, Copywriter

Rosanna Hagald, Social Media Specialist


Fastighetsbyrån

Ulrika Lorentzi, Chef Marknad & Kommunikation

Annika Andersson, Reklamchef

Johanna Lidefelt, Ansvarig analys och kundinsikter

Johan Vesterberg, PR & kommunikationschef

 

Redaktionen

Reporter

red@resume.se

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.