Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Feel Communication vinner nya Ocay

Publicerad: 7 April 2014, 09:54

Eleonor Dahlberg och Robert Carlsson på Feel.

Efter en pitch vann kommunikationsbyrån Feel Communication uppdraget att lansera den nya koncernen Ocay. Det är ett resultat av att Gullbergs och Kontorsvaruhuset samlas under nytt namn.


Ämnen i artikeln:

PR-ByråerFeel Communication

Gullbergs och Kontorsvaruhuset, som båda levererar produkter och tjänster åt företag, gick från och med den 1 april ihop till varumärket Ocay.

I februari gick Kontorsvaruhuset och Gullbergs ut i pitch för att hitta en ny pr-byrå till Ocay.

– Den klassiska kontorsvaruhandeln är inne i en stor förändring inte minst på grund av nya kundbeteenden och teknisk utveckling. Ocay är en drömkund som vi ska stötta i sin ambition att inom ett par år fördubbla omsättningen, säger Robert Carlsson, vd på Feel Communication i en kommentar.

I samband med namnbytet lanseras även företagets e-handelssatsning som uppges vara en viktig del i bolagets multikanalstrategi.  

– Lanseringen av nya Ocay har gått väldigt bra och vi ser fram emot att fortsätta samarbeta med Feel för att utveckla PR-arbetet, säger Christian Romero-Hamrin, marknadsdirektör Ocay Sverige i en kommentar.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.