Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråval

Filip Nilsson ska ta Gant till nästa nivå

Publicerad: 17 Juni 2014, 12:26

Caroline Roth och Filip Nilsson

Det amerikanska livsstilsvarumärket Gant har efter en omfattande byråvalsprocess valt BETC som ny kreativ leadbyrå för sin globala kommunikation. Byrån i Paris där Filip Nilsson är creative director och vice president.


Förra året stod det klart att Filip Nilsson lämnar Forsman & Bodenfors efter 24 år. Nu har hans Havas-ägda byrå vunnit ett nytt konto i det amerikanska klädmärket Gant.

– Valet av BETC som en kreativ partner är både ett naturligt och strategiskt beslut för Gant. BETC har arbetat för våra systerbolag under en tid med fantastiska resultat.  Att få möjlighet att arbeta med deras Creative Director, Filip Nilsson, gjorde valet lätt. De idéer som BETC levererade hade en kreativ höjd likväl som de var strategiskt starka.  Vi ser fram emot en mycket spännande varumärkesresa tillsammans med BETC, säger Caroline Roth, Global Marketing Director på GANT AB i ett pressmeddelande som höstas hämtades från Ralph Lauren.

BETC var den 8: e mest prisbelönta kreativa byrån i världen som enligt Gunn Report (2012). Samarbetet med Gant inleds med en global kampanj, som rullas ut under 2015 på mer än 60 marknader.  

– Det är ett genuint amerikanskt varumärke som har förvandlats till en global framgångssaga med över  750 butiker världen över.  Nu är det dags att ta GANT till nästa nivå. Det känns fantastiskt att få vara med på denna resa. Vi har en stark historia att berätta, kommenterar Filip Nilsson, Creative Director och Vice President för BETC.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.