Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Fiskars väljer BVD som strategisk designpartner

Publicerad: 11 november 2022, 08:00

BVD fått uppdraget att utveckla Fiskars uttryck genom BVDs metod simplify to clarify.

Efter en urvalsprocess med ett flertal internationella byråer har Fiskars valt BVD som strategisk global designpartner.

Ämnen i artikeln:

BVD

Nellie Pilsetnek

nellie.pilsetnek@resume.se


Fiskars är i dag en världsledande aktör inom trädgårds- och köksredskap med USA som sin viktigaste marknad. Med en omsättning på 1,25 miljarder euro är det ett av Finlands största företag. Nyligen blev de även rankat som Finlands mest populära varumärke, för fjärde året i rad, av undersökningsföretaget Taloustutkimus.

Fiskars befinner sig just nu i en varumärkesförflyttning. För att ytterligare stärka sin position har BVD fått uppdraget att utveckla uttrycket genom BVDs metod simplify to clarify.

– Det är en stor ära att ta sig an ett sådant gediget varumärke som Fiskars. Det är ett av världens äldsta företag som grundades år 1649. Att få privilegiet att besöka Fiskars Bruk där allt en gång började och ta avstamp därifrån i en kreativ process är oerhört inspirerande säger Carin Blidholm Svensson, creative director och grundare av BVD.

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev