Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag07.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Fitbit väljer StrandbergHaage

Publicerad: 24 Januari 2019, 09:54

Det amerikanska hälso- och techföretaget Fitbit väljer StrandbergHaage som pr-byrå på den svenska marknaden.


Ämnen i artikeln:

StrandbergHaageByråval

Huvuduppdraget går ut på att öka interaktionen mellan Fitbit och varumärkets svenska konsumenter.

– Sverige är en betydelsefull marknad för oss och här är hälsomedvetenheten hög. Vi behöver en partner som förstår och kan förverkliga vår ambition, och det kände vi att StrandbergHaage kan göra, säger Lina Kjällström, nordisk marknadschef för Fitbit.

Fitbit är ett av världens största företag inom träningswearables. Teamet från StrandbergHaage som kommer att jobba med kontot består av projekledaren Carol Chen, pr-konsulten Isabel Drewert och kundansvariga Jan Borg.

– Vi är både stolta och glada över att Fitbit valt att jobba med oss och ser fram emot att tillsammans få utveckla deras varumärke i Sverige. Fitbit är marknadsledande inom sitt område och ett starkt tillskott till vår kundportfölj. Uppdraget innebär en bred insats inom flera områden för att stärka varumärkets position, från marknadsföring till PR och sociala medier med fokus på hälsa och lifestyle, säger Jan Borg, vd på StrandbergHaage.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

StrandbergHaageByråval

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.