Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag26.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Fjällräven inleder pr-samarbete med JCPr

Publicerad: 14 November 2018, 09:15

JCPr kommer att bistå Fjällräven på den svenska marknaden.


Ämnen i artikeln:

FjällrävenByråvalJcpr

I JCPrs uppdrag ingår bland annat att stötta Fjällräven Sveriges existerande pr-arbete med rådgivning och influencersamarbeten.

Varumärket har under hösten framför allt uppmärksammats för sitt samarbete med Acne Studios.

– För oss går hållbarhet som en röd tråd i allt vi gör. Det var viktigt att hitta en partner med förståelse för varumärket och som kan stötta oss i vår höga ambitionsnivå. JCPr kan utmana oss med nya idéer och hjälpa oss nå målgrupper som vi kanske inte har gjort tidigare. Vi är väldigt glada att välkomna JCPr som vår PR-byrå och strategiska partner, säger Mikael Andersson, landschef för Fjällräven Sverige.

Nyligen lämnade JCPrs byråchef Martina Zetterkvist för startupbolaget Work and Passion.

– Det finns många spännande saker att berätta om Fjällräven Sverige, och det ska bli roligt att hjälpa dem med det. Fjällräven fokuserar på hållbarhet och tänker långsiktigt, något vi på JCPr också gör. Vi ser fram emot samarbetet, säger Anne Caroline Båmstedt, chef för JCPr.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

FjällrävenByråvalJcpr

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.