Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Byråval
Publicerad: 22 December 2020, 12:19
”Anseende och förtroende varierar över tid utifrån faktorer som i liten utsträckning kan påverkas av en byråpartner”, säger Mia Wadman enhetschef, enheten för planerad kommunikation vid Folkhäölsomyndigheten.
Gullers Grupp lade sig högst i pris, men tog ändå hem Folkhälsomyndighetens upphandling för strategisk kommunikation där medieträning inte är en del av uppdraget. Myndigheten är just nu ute och letar efter en reklambyrå och enligt Resumés uppgifter finns några av Sveriges största byråer med bland budgivarna.
Ämnen i artikeln:
FolkhälsomyndighetenTrycket mot Folhälsomyndigheten har förstås varit påttagligt under 2020. Med den ökade smittspridningen i höst har kommunikationsbehovet stegrat, samtidigt som flera mätningar vittnar om ett förtroende som backar. Inför årsskiftet
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.
Ämnen i artikeln:
Folkhälsomyndigheten