Byråval
Folkoperan byter byrå
Publicerad: 19 maj 2014, 11:54
Elenor Wolgers. Foto: Folkoperan.
Efter ett mångårigt samarbete med Lowe Brindfors och senast med Prime har Folkoperan valt ny reklambyrå – Scholz & Friends.
MH
Magnus Helander
Folkoperan har inlett ett långsiktigt samarbete med reklambyrån Scholz & Friends som ska ”fortsätta positionera Folkoperan som banbrytande inom operakonsten och locka nya besökare till Hornsgatan”, enligt ett pressmeddelande.
– Valet av Scholz & Friends känns väldigt roligt. De har gjort så bra reklam för stora kunder som Fritidsresor och för mindre kunder som Frälsningsarmén. De visar hög kreativitet och är insiktsfulla och lyhörda för vår verksamhet. Det ska bli spännande att se hur ett litet operahus som Folkoperan kan ta stor plats i stockholmarnas medvetande, säger Elenor Wolgers, Folkoperans kommunikationschef, i pressmeddelandet.
Scholz & Friends första kampanj för Folkoperan blir för La Traviata som har premiär 17 september.