Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Byråval
Publicerad: 14 December 2016, 08:07
Fr vänster: Marie Klinte Projektledare, Elinor Wolgers Kommunikationschef Folkoperan, Max Hultberg Copy, Julia Blomqvist Planner, Kersin Engberg Head of Art, Maria Dubeck Final Art, Björn Ståhl ECD, Mia Melani Produktionsledare, Josefin Richards CD.
Foto: Pressbild
Folkoperan väljer INGO som ny byrå. Bytet sker ett drygt år efter att de tog in DDB Stockholm.
I september 2015 utsågs DDB till Folkoperans nya huvudbyrå. Men samarbetet blev inte långvarigt. Istället har institutionen tagit in INGO. Byrån har redan börjat jobba med en kampanj för uppsättningen Förklädd gud. I samband med premiären 15 februari visas det första resultatet av det nya samarbetet.
– Vi har inte riktigt hittat rätt efter vår tid med Lowe Brindfors. Det har varit fantastiska byråer vi har jobbat med men något har saknats. Vi har jobbat ganska mycket med unga ambitiösa män, men nu vill vi jobba med ambitiösa kvinnor och förutom kreativ höjd är det precis vad INGO kan ge oss, säger Elenor Wolgers, kommunikationschef på Folkoperan, i ett pressmeddelande.
Majoriteten av Folkoperans besökare är kvinnor. Folkoperan har aktivt sökt en reklambyrå med framgångsrika kvinnliga kreatörer för att underlätta förståelsen för den målgruppen.
– Folkoperan har alltid en speciell plats i mitt hjärta, så när Elenor hörde av sig efter så många år fanns det inget att fundera över. Nu hoppas jag naturligtvis på en ny lång framgångsrik tid tillsammans och lämnar med varm hand över detta till Marie Klinte och min CD-kollega här på INGO Josefine Richards, kommenterar ECD Björn Ståhl.
Fredrik Thambert