Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag28.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Folkspel inleder samarbete med Storyfire

Publicerad: 7 Maj 2019, 13:08

Spelbolaget Folkspel ägs av 72 riksorganisationer från det svenska föreningslivet. Nu inleder man ett contentsamarbete med byrån Storyfire.


Ämnen i artikeln:

FolkspelByråvalStoryfire

I Folkspels stall av produkter ingår långkörare som Bingolotto och Sverigelotten. Aktören har nyligen inlett ett samarbete med Storyfire där byrån kommer att ta fram filmer och filmserier där det svenska föreningslivet hyllas.

– Samarbetet med Folkspel är och har varit fantastiskt, och de är en otrolig partner då de aktivt bidrar till ett bättre samhälle. Med våra filmserier vill i visa på kraften, engagemanget och nyttan av svenskt föreningsliv och göra konsumenter medvetna om att Folkspel bidrar med allt sitt överskott till föreningslivet. Det är det som skiljer dom från andra spelbolag, säger Kay Höök, COO på Storyfire.

Filmerna kommer bland annat visas på Expressen, i tv samt i sociala medier. Det är första gången Folkspel gör en liknande kampanj.

– Vi tycker att filmserierna visar på bredden av hur föreningslivet faktiskt påverkar människor genom att till exempel bidra till folkhälsa, sammanhållning, lagkänsla, integration och kamratskap. Vi är väldigt nöjda med resultatet och med samarbetet med Storyfire, säger Henrik Lindroth som är marknadschef på Folkspel.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

FolkspelByråvalStoryfire

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.