Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Byråval
Publicerad: 21 April 2017, 13:34
Foto: Kampanjbild
Reklambyrån Food & Friends får 360-uppdrag när franska butikskedjan Picard satsar på Sverige.
Reklambyrån Food & Friends, specialiserade på mat, får uppdraget att sköta all kommunikation när franska butikskedjan Picard ska satsa på Sverige. Butikskedjan, som specialiserar sig på fryst mat, har funnits i Sverige sedan 2013 men ska nu satsa hårdare.
– Många kunder har redan hittat till Picard, men köper ofta samma sak och oftast till fest eller brunch. Vi vill komma in i folks vardag mer och med Picards franska arv tillföra lite mer ”oh la la” i svenskarnas matlagning. Det gäller att få fler att förstå vad Picard är och vilka härliga produkter de har, säger Mia Löfgren, copywriter på Food & Friends.
Uppdraget inkluderar all kommunikation inklusive tv-reklam, butikskommunikation, hemsida, sociala medier och PR. De lanserar även kommunikationsplattformen "Bon appétit, varje dag". Food & Friends kommer framöver att ta fram månatliga kampanjer för Picard. Den första kampanjen, "Varje dag á la Picard", har redan haft premiär.
– Eftersom Picard endast säljer frysta produkter känns det viktigt att tillföra mer matglädje och värme. Med ”Varje dag à la Picard” vill vi visa att oavsett om det är måndag-morgon, om man är onsdags-osams eller bara vill söndags-softa, så kan man alltid äta gott med hjälp från Picard, säger Mia Löfgren och påpekar att Food & Friends ser framemot helhetsuppdraget.
Food & Friends, arbetsgrupp:
Projektledare: Pontus Dahlström
Art Director: Jonas Malmqvist
Copywriter: Mia Löfgren
Produktionsledare: Stina Brandt
Formgivare: Marie Persson, Liza Abler
PR: Elina Gregor
Mediespecialist & Social Media: Lovisa Haeger
Produktionsbolag: Colony
Fotograf: Simon Rudholm
Picard
Kevin Renaudin, Country Manager
Johan Söderlind, Product & Marketing Manager
Filippa Gille, tf (tom mars 2017) Product & Marketing Manager