Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Foodmark anlitar Spinn för att nå ut till yngre målgrupper

Publicerad: 8 februari 2022, 10:35

Bild 1/2  Foodmark ligger bland annat bakom varumärket Rydbergs.

Foto: Pressbild

Rydbergs och Lohmanders såser ska bli moderna och locka yngre målgruppen. Därför får byrån Spinn uppdraget att lansera produktnyheter och och sköta kommunikationen åt bolaget Foodmark.


Ämnen i artikeln:

SpinnKampanjByråvalByråer

Foodmark som gör Rydbergs, Lohmanders och Fjällbrynt, vill blåsa nytt liv varumärkena och har valt byrån Spinn för uppdraget. Deras första mål är att lansera tre produktnyheter för varumärkena och ta fram en helt ny kommunikationsplattform för Lohmanders såser. Bolagets mål är att nå ut till en yngre och modern målgrupp, skriver de i ett pressmeddelande.

– Vi valde att samarbeta med Spinn därför att vi sökte en partner som kan köpögonblicket samtidigt som de har en kreativ höjd, säger Anja Kempe, marknadsdirektör på Foodmark.

Spinn beskriver att de kommer att ta ett holistiskt grepp kring Foodmarks varumärken.

– Vi är superglada att Foodmark valt oss som partner. Det är ett fint bevis på vår utveckling från att ses som en renodlat taktisk byrå till en byrå som erbjuder kreativ kommunikation som både driver försäljning och bygger varumärke, säger Ted Jonsson, kundansvarig projektledare på Spinn.

Joakim Wedholm

Reporter

joakim.wedholm@resume.se

Ämnen i artikeln:

SpinnKampanjByråvalByråer

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.