Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag30.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Ford satsar på Nyheter365

Publicerad: 6 Maj 2015, 08:19

Johan Rikner, vd Nyheter365.

Foto: Pressbild.

Native advertising är framtidens melodi för bilmärket Ford. Nu väljer de contentbyrån Nyheter365.


Ämnen i artikeln:

ContentbyråerNyheter365Johan RiknerFord

Ford ligger i startgroparna för en ny redaktionell kampanj som kommer att synas i Aftonbladet och Svenska Dagbladet under de kommande veckorna. De vill marknadsföra modellerna Focus, Mondeo och Fiesta.

– Med många spännande lanseringar i pipeline, och helt nya toppmodeller som kommer till Europa, har vi påbörjat en varumärkesresa där content marketing är ett bra verktyg, säger Fredrik Nilsson, PR-ansvarig på Ford Motor Company, i ett pressmeddelande.

Nyheter 365, som utöver sin native advertising-verksamhet och driver viralsajten Newsner, gläds över den nya kunden.

– Ford är en av de största biltillverkarna och vi är mycket nöjda över att få visa vad vi kan. Med vår unika optimeringsprocess är jag övertygad om att vi kommer nå ett bra resultat, säger Johan Rikner, vd på byrån.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.