Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Förlorade pitchen – då tog de fram produkten på egen hand

Publicerad: 20 december 2016, 09:27

NY Collective vann inte uppdraget att ta fram en ny svensk honung. Då gjorde en egen istället.


Ämnen i artikeln:

ReklambyråerPitch

Jönköpingsbyrån NY Collective (tidigare NY Reklambyrå) var med och fajtades om uppdraget att ta fram en kommunikationsplattform för en icke namngiven honungsprodukt. Uppdraget gick dessvärre till en annan byrå. Men istället för att hänga läpp valde de att använda den föreslagna designen och namnet för en egen honung. Den lanseras nu under varumärket "Beelicious".

– Designen kändes för bra för att ge upp. Efter att kommit i kontakt med en lokal, ekologisk honungstillverkare fanns det inget att tveka på. Vi tillsammans med Bojne Andersson Biodling i Södra Liarp tog helt enkelt fram en egen honung, säger Pernilla Ljungbergh, vd på NY Collective, i ett pressmeddelande.

Honungen går nu att köpa på en egen sajt. Sedan tidigare har Ny Collective också tagit fram det egna kaffet "Noveau".
– Det är inga storsäljare jämfört med våra konsulttjänster, än. Men vi är många med ett stort matintresse på byrån det är en kul gåva att kunna ge till våra kunder, säger Pernilla Ljungbergh.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

ReklambyråerPitch

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.