Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag02.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Fortum väljer M&C Saatchi som ny nordisk kommunikationsbyrå

Publicerad: 11 Mars 2020, 11:00

Samarbetet mellan parterna har redan startat.


Ämnen i artikeln:

FortumM&C Saatchi

Fortum har valt M&C Saatchi som ny kommunikationsbyrå på nordisk nivå. Totalt har bolaget 2,4 miljoner nordiska kunder. 

– Vi har letat efter en framtidsinriktad strategisk och kreativ partner som kan stödja oss i arbetet framöver, och med det lyfta såväl kundnöjdhet som försäljning. Nu ska det bli spännande att tillsammans med M&C Saatchi utveckla ny och inspirerande kommunikation som inte bara bibehåller vår starka ställning på marknaderna utan dessutom förstärker den, säger Pål Gravdahl, head of brand and communication living & mobility för Fortum consumer solutions.

Pål Gravdahl lyfter även fram M&C Saatchis erfarenhet av internationella uppdrag och komplexa branscher. På den svenska marknaden har Fortum tidigare bland annat jobba tillsammans med Omnicombyrån Drum.

Samarbetet mellan Fortum och M&C Saatchi har redan dragit i gång.

– Vi är naturligtvis glada. Vi tackar för tilliten och ser mycket fram emot att skapa nyskapande och enkel kommunikation tillsammans med teamen på Fortum. Ett fantastiskt varumärke som drivar på förändringen mot en renare värld. Fortum med en mycket spännande resa framför sig i en kategori som står inför ändringar i åren som kommer. Det gör uppdraget såväl utmanande som roligt. Vi drivs av en uttalad ambition att förenkla. Det är kärnan i allt vi gör, såväl i strategiskt tänkande som kreativt utförande och produktion, och det är så vi kommer att arbeta tillsammans med Fortum, säger Bjarte Eide, vd för M&C Saatchi.

Resumé söker Pål Gravdahl för ytterligare kommentarer.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

FortumM&C Saatchi

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.