Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråval

Fox väljer Mindshare

Publicerad: 6 November 2014, 09:34

Tv-jätten Fox introducerade sin nya Sverige-kanal FOX den 22 september. Fox berättar nu att man har valt Mindshare för sin mediestrategi och kampanjplanering.


Ämnen i artikeln:

MindshareFox

Den första kampanjen handlade om att Fox skulle kommunicera sin nya distribution till folket i stugorna – Fox erbjuder påkostade serier som alltifrån Da Vinci´s Demons till Fargo via Boxer, Comhem, Canal Digital och Telia.

September-kampanjen omfattade bland annat en nedräkning i tv.nu, en annons modell större på Aftonbladet.se och digitala utomhusformat.
Fox går nu ut med att Mindshare är inkopplad som mediebyrå.

– Jag har lång erfarenhet av att jobba med Mindshare, så de blev en självklar partner för oss. De förstår Fox, tv-världen och våra utmaningar. Vi är mycket nöjda med lanseringskampanjen, säger Christian Mörner, Commercial Director på Fox i Sverige i en kommentar.

Vårens planer omfattar två kampanjer för nyproducerade serier.

– Vi är stolta för förtroendet från Fox. För oss som mediebyrå och för våra annonsörer är det mycket positivt att det finns en fjärde tv-leverantör på marknaden, säger Fredrik Edberg, vice vd på Mindshare och kundansvarig för Fox i en kommentar.

Jan Koeppen, vd för Fox International Channels Europa & Afrika har tidigare sagt till Resumé:

"Jag vet att ni svenskar gillar att prata om smörgåsbord och jag hoppas att kanalen ska bli den främsta delikatessen på smörgåsbordet."

Karl-Johan Byttner


Ämnen i artikeln:

MindshareFox

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.