Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Frank Digital ska hjälpa spelföretaget att växa globalt

Publicerad: 9 november 2021, 14:27

Spelföretaget Beyond Frames växlar upp och satsar nu på global tillväxt inom marknaden för Virtual Reality och Augmented Reality. Bolaget har tagit hjälp av den kreativa byrån Frank Digital för att skapa varumärkesidentitet och digital närvaro som sticker ut i branschen.


Ämnen i artikeln:

Frank DigitalGaming

Marknaden inom VR och AR har mognat. I takt med att stora aktörer som exempelvis Facebook tagit fram mer lättillgänglig hårdvara har så även efterfrågan vuxit inom spelutveckling och virtuell underhållning.

Spelföretaget Beyond Frames har nu rustat bolaget för en global tillväxtresa.

Den kreativa byrån Frank Digital som jobbar utifrån en synergi mellan CX, product design, marknadsföring och reklam har under sommaren utvecklat en helt ny varumärkesidentitet och digital närvaro åt Beyond Frames.

– De svenska spelföretagen ser idag relativt lika ut och vi ville därför utveckla en tydlig visuell värld åt Beyond Frames som känns disruptiv men samtidigt lirar med deras DNA, säger Carl Lundgren, managing director growth på Frank Digital Experiences.

Den nya varumärkesidentiteten och digitala närvaron lanseras i samband med andra aktiviteter under hösten där Beyond Frames bland annat förstärkt ledningsgruppen samt släppt spelet Spacefolk City.

Redaktionen

Reporter

red@resume.se

Ämnen i artikeln:

Frank DigitalGaming

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.