tisdag7 februari

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Frank får utökat förtroende från Urban Deli

Publicerad: 25 januari 2023, 10:15

Med hjälp av digitala tjänster och inspirerande innehåll ska digitalbyrån stärka kedjans position bland ”urbana matälskare”.

Ämnen i artikeln:

NyheterFrank Digital

Thomas Nilsson

thomas.nilsson@resume.se


Digitalbyrån Frank har sedan tidigare tagit fram digitala tjänster åt restaurangkedjan Urban Deli, nu utökas det ansvaret till att även inkludera performance markering, sociala medier och content. Förhoppningen är att stärka Urban Delis varumärke i fokusmålgruppen urbana matälskare. Målet är att öka preferensen för kedjan och i slutändan driva konverteringar inom alltifrån bokningar, hotellnätter till köp i webbshoppen. Tanken är att man ska göra det med en kommunikation som genomsyras av mångfald och tjänster som gör det enkelt att göra mer hållbara val. 

I dag har kedjan restauranger på fyra platser i Stockholm och nästa år öppnar man upp sin femte restaurang. Förra året köpte Urban Deli även Hotell With som ligger i anslutning till restaurangen på Sveavägen. 

– Frank Fam stod ut från övriga byråer vi samtalade med, både gällande insikter och förståelse för vår affär samt den digitala expertisen. Vi ser fram emot ett långsiktig och lyckat samarbete. Redan nu har vi etablerat en bra grund men vi ser också förväntansfullt framåt. Vi vill bland annat skapa ett digitalt community som bygger på samma gemenskap och inspiration som den fysiska mötesplatsen ger, säger Sara Kokk, marknadschef på Urban Deli.

Frank kommer att jobba i tätt samarbete med Urban Delis marknadsavdelning.

– I det här samarbetet skapar vi möjlighet för teamet på Urban Deli och på Frank att arbeta ihop och täcka in helheten på ett effektivt sätt, säger Gunnar Nordström, managing director och affärsområdesansvarig på Frank. 

 

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev