Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Frank gör årets allsvenska kampanj

Publicerad: 16 mars 2022, 12:32

Jesper Pålsson tar över marknadsföringen för allsvenskan på Discovery+, från Acne.

Foto: Pax Engström Nyström / Anders Bjurö/TT

Frank Digital Experiences har inlett ett samarbete med Discovery Networks för allsvenskan.


Ämnen i artikeln:

AllsvenskanAcneJesper PålssonDiscovery Networks SwedenDiscoveryNyheter

Kommunikationen kring serien har sedan januari 2020 skötts av Acne som tillsammans med Discovery satsat på ett budskap om att tittarna med Discovery kommer närmare fotbollen. Nu fortsätter marknadsföringen av Frank Digital Experiences med vd:n Jesper Paalsson i spetsen.

Läs också: Tidigare Acne-vd:n startar nytt 

I år kommer kampanjen även att gå i Norge och med fokus på Elitserien. 

Läs också: Discovery väljer Acne för att lansera Allsvenskan 

Huvudbudskapet är ”Maxa Allsvenskan”, där byrån har för aviskt att kommunicera med starka bilder och mycket känsla.

 

 

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.