Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråval

Franska Picard väljer Geelmuyden Kiese

Publicerad: 30 April 2015, 07:34

Picards butik i Hornstull

Den franska matbutiken Picard har valt Geelmuyden Kiese som strategisk och kreativ kommunikationspartner. Med flera nya butiksetableringar på gång vill Picard att fler svenskar få upp ögonen för deras frysta kvalitetsmat.


Ämnen i artikeln:

Geelmuyden Kiese

Picard lanserades i Sverige 2013. I dag finns 12 butiker i Sverige och i slutet av året så hoppas kedjan kunna närma sig 20 etableringar. Inom fem år har företaget en målsättning att ha 50 butiker etablerade i Sverige med fokus på storstäder och universitetsstäder.

Nu har man tecknat ett avtal med Geelmuyden Kiese som blir kedjans strategiska och kreativa kommuniktionspartner.

– Vi är väldigt nöjda med att ha knutit Geelmuyden Kiese till oss. Deras engagemang och kreativitet lockade oss och vi ser med tillförsikt fram emot ett givande samarbete. Vi är otroligt stolta över vår höga kvalitet och vårt breda sortiment och nu ser vi framemot att erövra nya kanaler där vi kan visa hur fryst mat kan smaka, säger Sara Maxence, produkt- och marknadschef på Picard i ett pressmeddelande.

Teamet på GK består av Janna Sundewall, kundansvarig, Erika Albansson, projektledare och Julia Levander, teammedlem samt Ida Persson som kreativ resurs.

– Picard har varit en drömkund ända sedan de kom till Sverige. Vi är glada och stolta över att de har valt oss som samarbetspartner och det ska bli superkul att etablera varumärket ytterligare på svenska marknaden. Vi ser fram emot många kreativa projekt tillsammans, säger Janna Sundewall, vd på Geelmuyden Kiese.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se


Ämnen i artikeln:

Geelmuyden Kiese

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.