Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Fredlig kund väljer Scholz & Friends

Publicerad: 28 januari 2015, 13:02

Stiftelsen Interpeace Sweden har inlett ett byråsamarbete med Scholz & Friends. Syftet är att tydliggöra deras arbete.


Ämnen i artikeln:

ReklambyråerScholz & Friends

Från början grundades Interpeace som ett FN-projekt för att förbättra krigsdrabbade områden och skapa långvarig fred genom konflikthantering.

I Sverige representeras organisationen av generalkonsul Tord Magnuson, och i morgon anordnar de Stockholm PeaceTalks med bland annat Jan Eliasson, Jason Diakté och kronprinsessan Victoria som hedersgäst.   

Stiftelsen anlitar nu reklambyrån Scholz & Friends för att stärka sitt varumärke i Sverige.  
– Scholz & Friends arbete har hittills varit positionering, målgruppsidentifikation och paketering. Utmaningen för oss har varit att bryta ner de globala visionerna till något lokalt och konkret som går att ta på, säger byråns projektledare Johan Welander i ett pressmeddelande.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.