Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Byråval
Publicerad: 20 februari 2015, 15:10
Some Guys
Foto: Pressbild
Den strategiska digitala designbyrån Some Guys har fått uppdraget att vara strategisk och kreativ partner åt Freixenet Nordic med sina varumärken Mia, René Barbier och Freixenet.
Terése Pageryd, projektledare på Some Guys, kommenterar det nya uppdraget som huvudbyrå.
– Vi är superglada och spända, det är ett väldigt roligt varumärke att jobba med och nu med de nya produkterna som ska lanseras så blir det en intensiv och kul vår. Kunderna har mycket att se fram emot och Freixenet i vår.
I pressmeddelandet står att Frexinet Nordic planerar att bredda sin produktportfölj under året. Bland annat med en ny produktserie i vilken det utlovas drycker för alla tillfällen.
– Det är roligt att se en, annars ganska konventionell bransch, ta fram satsningar som Mia. De vågar satsa på en mer dynamisk och organisk kommunikation som är anpassade efter konsumentens beteende snarare än praxis. Något som ligger i linje med Some Guys erbjudande, säger Tobias Löfgren, vd på designbyrån.
Linnéa Kihlström