Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråval

Fristads Kansas har valt byrå

Publicerad: 20 september 2016, 09:35

I början av sommaren gick det klassiska varumärket Fristads Kansas ut i pitch. Nu står det klart att Volt blir huvudbyrå för samtliga marknader.


Fristads Kansas har Europas största sortiment av arbetskläder. Varumärket är marknadsledare i Sverige och har också en stark position i Danmark, Tyskland, Nederländerna och Österrike. Med ny ägare har de beslutat att stärka sin position både här hemma och i övriga Europa. Detta innebär att fokus på varumärket och offensiv marknadskommunikation.

– Det känns fantastiskt att få vara med på den resa Fristads Kansas nu påbörjat. Ur ett visuellt perspektiv är kategorin arbetskläder förvånansvärt likriktad, något som skapar stora möjligheter till ett eget uttryck som sticker ut och bygger varumärket, säger Helena Leach, Creative Director på Volt i ett pressmeddelande.

Det första uppdraget för Volt blir att vidareutveckla Fristads Kansas varumärkesplattform och position. Sedan ska ett nytt kommunikationskoncept tas fram med stort fokus på ett nytt visuellt och grafiskt uttryck. Samarbetet är redan igång och lanseringen av det nya uttrycket och konceptet kommer att rullas ut under 2017.

– Vi blev imponerade över Volts höga designkompetens och förmåga att tolka vår nya position i ett nytt och spännande uttryck. I pitchen eftersökte vi ett starkt partnerskap, och jag ser fram emot samarbetet både inför och efter den kommande relanseringen av varumärket, säger Roger Rasmussen, global product and brand director på Fristad Kansas i en kommentar.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.