Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråval

Fritidsresor i dubbelpitch

Publicerad: 8 Oktober 2014, 14:47

Rod Stewart figurerade i Fritidsresors senaste stora tv-kampanj.

Strax innan sommaren var Fritidsresors nya marknadsorganisation på plats. Nu är de ute och pitchar både ny reklam- och mediebyrå.


Ämnen i artikeln:

Catt & CoFritidsresorCarat

Från att ha haft marknadsavdelningar i alla nordiska länder har nu Fritidsresor en central organisation förlagt i Stockholm under ledning av den tillförordnade marknadsdirektören Ewa Lagerqvist.

Sedan en tid tillbaka är de på jakt efter ny reklambyrå. Den upphandlingen befinner sig i sitt slutskede.  
– Vi har kontaktat en handfull byråer som vi har varit sugna på att prata med, och vårt fokus har varit nordiskt. Det har också varit viktigt att byråerna har en djup digital kompetens. Vi är rätt nära att komma till ett beslut, men vi har inte hunnit ända fram, säger hon.  

Fritidsresor jobbade senast med Catt&Co, men det samarbetet är avslutat sedan länge. Särskiljande för den nuvarande upphandlingen är att den gäller ett specifikt projekt, och inte ett längre samarbete
– Vi brukar ha långtgående samarbeten, men i det här fallet vill vi pröva oss fram. Vi får se vad det blir framöver. Det kan förlängas.

Nyligen har de också börjat leta efter en ny nordisk mediebyrå, istället för att som nu jobba med fyra olika i Norden. I Sverige är det Carat som riskerar att tappa uppdraget.
– Där är vi i ett tidigare stadium och vi har pratat med vissa byråer, säger Ewa Lagerqwist.

Fredrik Thambert


Ämnen i artikeln:

Catt & CoFritidsresorCarat

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.