Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Fröjd ska göra Sverigeplattform

Publicerad: 22 December 2016, 10:37

Anna Gullstrand, vd på Fröjd.

Foto: Pressbild

Visit Sweden lanserar ny sajt efter årsskiftet. Byrån som ligger bakom arbetet är Fröjd.


Ämnen i artikeln:

Anna GullstrandFröjdVisit SwedenDigitalbyråer

Visit Sweden var på jakt efter ett samarbete för en ny digital plattform på Visitsweden.com. Syftet är att locka utländska resenärer som är redo att välja nästa resmål. Fröjd vann upphandlingen tidigare i år.

– Att få jobba med Sverige som varumärke och forma Visit Swedens digitala närvaro är verkligen ett privilegium. Och vi är såklart väldigt stolta över att ha fått förtroendet i den hårda konkurrensen med andra duktiga byråer, säger Anna Gullstrand, vd på Fröjd, i ett pressmeddelande.

Varför valet föll på Fröjd kommenteras av Jonas Overödder, global digital manager på Visit Sweden:
– Vi valde Fröjd som partner för vår nya digitala plattform för att de visar på stor teknisk kunskap kombinerat med strategisk och kreativ höjd, samtidigt som de utmanar oss att tänka nytt.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.