Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Byråval

Fröjd vinner Bröstcancerförbundet

Publicerad: 27 Februari 2018, 09:59

Digitalbyrån Fröjd ska ta fram Bröstcancerförbundets nya webbplats.


Ämnen i artikeln:

FröjdDigitalbyråer

Under senhösten påbörjade Bröstcancerförbundet en pitch i jakt på en digitalbyrå. Uppdraget skulle innefatta utvecklingen av en ny webbplats för organisationens kommunikation utåt. Vann gjorde digitalbyrån Fröjd.

– Vi är väldigt glada över förtroendet att få arbeta med Bröstcancerförbundet. Det känns väldigt kul att samlas kring och att få arbeta med så angelägna frågor. Deras insamling bidrar bland annat till bröstcancerforskning som verkligen kan rädda liv, säger Carin Sundström, projektledare på Fröjd i en kommentar.

Mette Hofman-Bang, kommunikationschef på Bröstcancerförbundet, uppger att organisationen är mitt uppe i ett såväl konceptuellt som visuellt varumärkesarbete.

– Den nya webbplatsen är en viktig byggsten i det arbetet – och därför var vi
extremt kräsna i vårt val att webbyrå. Vi sökte efter en smart och kreativ leverantör som kan hålla oss i handen och hjälpa oss med såväl det innehållsstrategiska tänket, som att plocka russinen ur kakan av alla de funktioner som är möjliga med en webbplats idag. När vi fann Fröjd, behövde vi inte leta mer. Vi känner oss helt trygga i deras händer och är säkra på att de kommer att ge vår webb precis det lyft vi efterfrågar, kommenterar hon.

Bröstcancerförbundet vision är att ingen ska behöva drabbas av sjukdomen.

Arbetsgrupp på Fröjd:
Idun Sundberg, Strategi/koncept
Viktoria Frid, Strategi/koncept
Oskar Wimmerman, Art Director
Martin Sandström, Tech lead
Andreas Bernacca, Utvecklare
Sara Öjelind, Utvecklare
Carin Sundström, Projektledare

Mårten Färlin

Ämnen i artikeln:

FröjdDigitalbyråer

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.